Cliëntondersteuning

Heeft u een gesprek met een Wmo-consulent, cliëntondersteuner, wijkwerker of gezins- en jongerencoach van Zorg in Deurne? En vindt u het moeilijk om dit gesprek alleen te voeren? Dan kunt u iemand vragen om bij het gesprek aanwezig te zijn. Hij of zij kan u helpen met het voorbereiden van het gesprek en het geven van adviezen. Ook als u een gesprek heeft bij Senzer, met uw participatiecoach of inkomensconsulent kunt u iemand meevragen om u bij het gesprek te helpen.

U kunt een familielid of goede kennis vragen om u te helpen. Heeft u niemand in uw omgeving die u hierbij kan helpen? Of wilt u liever ondersteund worden door iemand met kennis op dit gebied? Dan kunt u hulp krijgen van een onafhankelijke cliëntondersteuner.

Wat doet een onafhankelijke cliëntondersteuner? 

Een onafhankelijke cliëntondersteuner helpt u bij de voorbereiding op het gesprek. In een voorbereidend gesprek worden uw vraag en situatie duidelijk gemaakt. Wat kunt u zelf nog? En waar heeft u hulp bij nodig? Ook tijdens het gesprek met Zorg in Deurne kan de onafhankelijke cliëntondersteuner u helpen. De onafhankelijke cliëntondersteuner ondersteunt u en zorgt ervoor dat u steviger in uw schoenen staat.

Wat te verwachten van een onafhankelijke cliëntondersteuner?

De onafhankelijke cliëntondersteuner geeft u advies over de zorg en ondersteuning die u nodig heeft, denkt met u mee, helpt u bij het stellen van vragen, het bedenken van oplossingen en het maken van keuzes. De onafhankelijke cliëntondersteuner is uw persoonlijk adviseur en kijkt samen met u en de medewerker van Zorg in Deurne wat de beste oplossing is. De onafhankelijke cliëntondersteuner helpt u wegwijs te maken in wetten en regels.

Onafhankelijke cliëntondersteuning is gratis. U krijgt dus geen rekening. Ook heeft het geen gevolgen voor uw eigen risico.

 

Waar kan ik terecht voor onafhankelijke cliëntondersteuning?

U kunt hiervoor contact opnemen met  Zorg in Deurne

Agenda