Cliëntondersteuning
Heb je een gesprek met een Wmo-consulent, cliëntondersteuner, wijkwerker of gezins- en jongerencoach van Zorg in Deurne? En vind je het moeilijk om dit gesprek alleen te voeren? Dan kun je iemand vragen om bij het gesprek aanwezig te zijn. Hij of zij kan je helpen met het voorbereiden van het gesprek en het geven van adviezen. Ook als je een gesprek hebt bij Senzer, met je participatiecoach of inkomensconsulent kun je iemand meevragen om bij het gesprek te helpen.
Je kunt een familielid of goede kennis vragen om je hierbij te helpen. Heb je niemand in jouw omgeving die je hierbij kan helpen? Of wil je liever ondersteund worden door iemand met kennis op dit gebied? Dan kun je hulp krijgen van een onafhankelijke cliëntondersteuner.
Wat doet een onafhankelijke cliëntondersteuner?
Een onafhankelijke cliëntondersteuner helpt bij de voorbereiding op het gesprek. In een voorbereidend gesprek worden jouw vraag en situatie duidelijk gemaakt. Wat kun je zelf nog? En waar heb je hulp bij nodig? Ook tijdens het gesprek met Zorg in Deurne kan de onafhankelijke cliëntondersteuner je helpen. De onafhankelijke cliëntondersteuner ondersteunt jou en zorgt ervoor dat je steviger in je schoenen staat.
Hoe werkt het?
De onafhankelijke cliëntondersteuner geeft je advies over de zorg en ondersteuning die je nodig hebt, denkt met je mee, helpt je bij het stellen van vragen, het bedenken van oplossingen en het maken van keuzes. De onafhankelijke cliëntondersteuner is jouw persoonlijk adviseur en kijkt samen met de medewerker van Zorg in Deurne wat de beste oplossing is. De onafhankelijke cliëntondersteuner helpt je wegwijs te maken in wetten en regels.
Wat kost het?
Onafhankelijke cliëntondersteuning is gratis. Je krijgt dus geen rekening. Ook heeft het geen gevolgen voor je eigen risico.